hur jag sminkar mig.

jag börjar lägga foundation som en grund, för att dölja exempel mörka ringar under ögonen använde jag en roll-on från garnier. dra gärna "roll-on" krämen lite längre ner så ni inte får de typiska ljusare fläckarna runt ögonen.

då är det dags för att lägga på puder vilket jag gör med hjälp av en borste.
ett tips är att dra borsten neråt så att de små fjunen i huvudet inte lägger sig fel.


därefter tar jag solpuder som jag applicerar med en borste under mina kindbenen för att framhäva dom.

sedan är det dags att lägga fokus på ögonen. jag använder mig alltid av en ljus ögonskugga längst in mot näsan för att sedan ta en lite mörkare färg i mitten och sedan lite mörkare längst ut mot kanten. {använder mig nästan aldrig av speciellt mörka färger}. efter ögonskuggan är det dags för att lägga en tunn eyeliner så nära de övre ögonfransarna som möjligt, därefter är det dags för mascaran.

när jag känner för det så fyller jag i mina ögonbryn, händer dock inte speciellt ofta. 

voila, svårare än så var det minsann inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0