min dag i ord.

hej babes. ♥
blev lite hoppigt i mina inlägg för jag valde att skriva av mig angående min vän som gick bort idag, kan inte förstå det och kommer förmodligen aldrig förstå det, varför liksom?

det jag mest ville komma fram till med detta inlägget var hur min dag varit
{bortsett från det jag skrev ovan} jag blev väckt vid 07-tiden, lagom trött! lyckades dock somna om ett tag till vilket behövdes. vid 15-tiden mötte jag upp caroline i stan som hängde med mig för att köpa en töjning till örat, jag och mina impulser? därefter så gick hon till sin bil så gick jag till gymmet och körde 25 min på crosstrainern och 45 minuter styrka. blev en powerwalk till lidl för att handla hem lite så att jag kunde laga mat åt mig och mamma, blev sallad, tzatziki och kött supergott!

dagens höjdpunkt:
jag har alltid trott att vitlök och gullök är detsamma fram till idag när mamma började skratta när mamma menade på att vi inte hade någon vitlök och jag pekade på "vitlöken" som egentligen var en gullök och sa jo där. så förklarade mamma hur vitlök såg ut osv, så helt plötsligt gick hissen enda upp då jag förstod varför det stod i tzatzikireceptet att dom skulle ha två klyftor vitlök, då jag trott att man skulle skiva två klyftor av "vit"gullöken, haha.

men det viktigaste är väl att jag i alla fall försöker och vill hjälpa till att laga mat, aldrig gett det ett försök innan men nu när jag vill och engagerar mig så är jag faktiskt duktigare än vad jag trott, det går i alla fall att äta och till och med mamma tycker om det, så jag är nöjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0