tärningsspel.


först och främst få 1050 poäng
för att komma in i spelet,
därefter gäller det att samla på 1or och 5or. (då siffrorna har olika betydelser)

skulle man sedan få exempel 4 likadana siffror (spelar ingen roll vilka siffror det är)
i ett slag så ger det 2000 poäng, skulle man sedan få 3 likadana siffror i ett slag så ger det 1000 poäng.
likaså om man får 5 likadana siffror i ett slag ger det också 2000 poäng.

spelet går ut på att slå alla tärningar och antingen få det ovan ↑
men framför allt 5or eller 1or. skulle man exempel få 2 stycken 5or och en 1a slår man om de tärningarna som varken var en 1a eller 5a, skulle man sedan få en 5a eller 1 i nästa slag så fortsätter man och slå tills man inte får något av det. skulle man sedan i slutet få 3 stycken 1or och 2 stycken 5or så får man slå om alla tärningarna och + de man hade innan med det man får efter.
skulle man sedan välja och slå om alla tärningarna men det visar sig att man varken får några 1or eller 5or så räknas inte poängen man fått ihop innan man slog alla tärningarna.


jag slår alla tärningarna och får en 1:a två stycken 3:or och två 5:or
då tar jag och sparar 1:an och 5:orna och slår om 3:orna.
där får jag kanske ingenting då jag förlorat mina 200 poäng som jag fått ihop.

skulle jag sedan få 2 stycken 5:or i nästa slag +:ar jag 200 + 100
vilket blir 300 poäng. 
(efter varje slag väljer jag själv om jag ska spara eller chansa med ett slag till)

då gäller det att få 10.000 poäng exakt. (:


Kommentarer
Postat av: Elinor

Fy i helvete vilket klyddigt spel, det var ungefär som att läsa arabiska, jag fattade INGENTING! :D

2010-11-11 @ 17:06:19
URL: http://eelilicious.blogg.se/
Postat av: Elinor

Nej fy för! ;)

jag kommer Aldrig få in all den informationen i mitt lilla hönshuvud! :)<3

2010-11-11 @ 21:04:46
URL: http://eelilicious.blogg.se/
Postat av: Elinor

Är du helt säker på det? :O<3

2010-11-11 @ 21:24:06
URL: http://eelilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0