klickbarabilder som länkar till en ny sida.

angående frågan igår hur jag gjorde "klickbara" bilder så att man kom till exempel min musik
så tänkte jag passa på att visa det nu när jag ändå har lite tid över. 
1. väl en valfri bild och ladda upp den på bloggen genom att klicka på 
{klicka på bilden om ni vill ha den större} sedan laddar ni upp den bilden ni önskar.
2. när bilden kommer upp i ert inlägg så markerar ni bilden därefter klickar ni på 
{klicka på bilden för att få den större}
efter att ni klickat på "kedjan" kommer →  dyka upp.
i den översta raden fyller ni i länkens URL som ni vill att bilden ska hamna på när ni klickar på bilden.
i  raden i mitten (mål) så fyller ni i "öppna länken i ett nytt fönster" därefter klickar ni på infoga i vänstra hörnet.

tadam-
svårare än så är det inte. har ni några frågor så tveka inte att fråga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0