källa: aftonbladet




snacka om krock! när Daniel Aspdahl, 21, åkte karusell i blixtfart knockades han av en mås.
daniel förlorade medvetandet. Karusellen var på väg mot marken i 115 kilometer i timmen.
Plötsligt hörde norske Daniel Aspdahl, 21, en smäll och fick en blixtrande smärta över ögat.
Sen blev allt svart.

Hans 16-årige lillebror och medpassagerare i karusellen berättar att storebrodern föll ihop och hängde lealös i karusellstolen. – Lillebror blev jätterädd, berättar Daniel Aspdahl.

Pannan och ögat

När han vaknade låg han på marken omgiven av tivolit Tusenfryds sjukvårdspersonal.
– Jag mindes ingenting, säger han.

Men det gjorde lillebrorsan. Han pekade på en tivolivakt med en mås i famnen lite längre bort och berättade att Daniel hade krockat med den flygande måsen i karusellens fart mot marken.
– Herregud tänkte jag, det kan inte vara sant. Måsen hade flugit rakt in i min panna och öga och smärtan var enorm, säger Daniel Aspdahl.
– När vi stod i kön till karusellen skojade jag med brorsan och frågade vad oddsen var att man skulle krocka
med en fågel, berättar han och skrattar.

Kraftig hjärnskakning

Daniel Aspdahl trodde först att han mådde okej, men några timmar efter mås-krocken började han kräkas och blev yr. På sjukhuset konstaterade läkarna att Daniel hade fått en kraftig hjärnskakning.
Han ordinerades att ta det lugnt i några dagar och avstå från att titta på tv eller dator.
– Det blir svårt, säger han.

och måsen vad hände med den? Den bröt nacken och måste avlivas.
(måste varit detta som fick uppmärksamheten, eller min iaf HAHAH)


Kommentarer
Postat av: Anonym

saknardejskruttan<3

2010-08-09 @ 12:40:23
URL: http://eweman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0