en händelse jag haft svårt att släppa...

blivit ganska usel uppdatering på senaste, finns väl sina anledningar till det också.
hur som helst, gårdagen spenderades med rebecka (samt lina en stund mot kvällen)
rebecka kom hit vid 13-tiden därefter fick vi sitta och vänta på vaktmästaren som skulle komma vid 13-tiden,
men klockan tickade och hann bli närmre 15 och hade fortfarande inte kommit så vi bestämde oss för att gå till stan
en runda och se om vi hittade något samt käka på subway.

fick handlat två små saker, en till mamma och en till mig.
{kommer bild sen mamma har fortfarande inte fått sitt så vore dumt att avslöja det här}

hände även något jag har svårt att släppa..
har inte nämnt det i bloggen tidigare, men för att dra det "kortfattat."
på nyår runt 00-slaget satt vi i en taxi på väg in från stan, när vi väl hoppat av taxin i stan så träffade vi folk som vi pratade med osv, därefter bestämde jag rebecka och elinor oss för att gå en runda'
{vilket i detta fallet var jävligt bra}

elinor gick en bit före mig och rebecka, när vi går vid biblan ser vi ett par tjejer sitta på huk,
verkade smått konstigt så jag och rebecka går fram för att kolla vad som hänt, och vad får vi se?
en tjej liggandes på marken medvetslös, gick verkligen inte att få någon kontakt med henne hur vi än försökte.
jag tog upp min mobil och ringde 112, samtidigt som tjejerna som kände tjejen som låg medvetslös skrek att jag var en idiot osv dels för att tjejens föräldrar inte fick få reda på det osv osv
{men come on, att hennes föräldrar skulle bli sura för ett tag eller att hon skulle mista sitt liv?} valet var enkelt!
efter ett tag var ambulansen på plats och ställde några snabba frågor därefter körde dom iväg till sjukhuset.

därefter gick jag, rebecka och elinor därifrån med tusen tankar i huvudet som snurrat runt ett tag..
undrar hur allting gått osv. försökte lägga det åt sidan medtanke på att vi inte kände eller visste vem någon av tjejerna var sen tidigare så chansen var väl inte så stor att få reda på hur allting gått - trodde vi ..

igår när jag och rebecka gick förbi veromoda hörde vi någon bakom oss säga
"var det ni som räddade mitt liv?"
vi vände oss om och fick se tjejen som var medvetslös på nyår..
vi stod och pratade inne på valen (ett köpcenter i stan) om hur det var med henne och hur allting gått osv.
det visade sig att hon haft 2,7 i promille och vid 3,0 är man död {alltså jävligt nära}
samt att hon haft jättelåg puls osv.
tre av hennes andra kompis kom också fram till oss och tackade oss så jättemycket och berättade att dom tänkt skicka in ett tack för vår hjälp till trelleborgs allehanda, så söta! 

därefter gick jag och rebecka vidare och pratade om hur sjukt det var att vi träffat dom i stan,
efter att aldrig sett dom innan nyår.. kanske var ödet, eller det är bara jag som tror på det?

vilken lättnad att allting gick bra, kan väl inte säga mer än att det var tur i oturen det som hände
samt att vi råkade gå förbi och se dom..

Kommentarer
Postat av: Anonym

rikigt härligt, nu känner man sig så himla glad över vad vi gjorde (:



Så himla gullig tjej alltså!

2011-01-05 @ 13:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0