dag 3 i turkiet

hellu! (:
ligger just nu i sängen på hotellrummet, kallt och skönt! :)

dagen började med att vi gick upp vid 08.30 (turkisktid, 07.30 svensktid)
för att äta frukost och sedan ta bussen in till alanya och gå på en marknad.
själva systemet är väldigt annorlunda på bussarna här och hemma, man betalar när man går av bussen
och allt ska gå väldigt fort innan bussen ska köra vidare, ett par hann nästan inte ens ta sina saker från "bagaget" i bussen innan han skulle köra vidare. sen är bussarna ungefär hälften så stora som hemma.
(kommer bild när jag kommit hem, för segt för att kunna ladda upp det här tyvärr!)
väl framme på marknaden var det jättevarmt såklart! och det fanns allt från armband, skor till grönsaker.
fick handlat ett jättegott te (inte alls glad för te i vanliga fall) i smak av äpplen, riktigtgott! :)
sedan fick jag även handlat en sak till mamma, mer en impulsgrej i och med det inte fanns något speciellt :s
- vill inte skriva ut vad jag köpt till henne i och med jag vet att hon läser min blogg och hon själv inte är medveten om vad hon ska få än, haha..
därefter blev det glass, tre små kulor glass för 35 svenska kr, men den var god så det var värt det! (:

efter det blev det att ta taxin tillbaka till hotellet och äta snabbt sen hoppa i poolen därefter ligga och steka ett tag
riktigt skönt! :)
dock har det varit 40 grader idag, phu! så var rätt svårt att bara ligga i solstolen så mestadels av tiden spenderades i poolen.

på kvällen blev det buffé, eller bufet som det heter här, massa olika sallader, grillspet, bullar, färsk frukt
sen marshmallow (rinnande chokladfondue).

när klockan började närma sig 21.00 (turkis tid) gick alla förutom jag och josefine upp av dom som vi är här med,
så vi kilade till uteserveringen där dom hade disco, dj som var på plats med bra musik!
och en kall öl till det, hur gott? ;)
efter det blev det att lägga sig i hängmattan och ta en nattacigg, dock min första under hela resa och förmodligen sista (röker inte i vanligafall så det är ett undantag här nere, haha!)

HAHAHHAHAHHA, kom precis att tänka på:
innan vi gick upp på vårat rum bestämde vi oss för att gå på toa snabbt, som ligger några meter från hängmattorna. (josefine gjorde ett lite längre behov än jag, haha!) och som jag sa till henne så när man spolade så verkade det nästan som att det blev stopp i toaletten för vattnet fylldes liksom upp till kanten på toaletten och försvann sedan sakta med säkert, hur som helst! ni kan säkert själv tänka er att efter hon spolat flöt en bajskorv runt och ville inte ens spolas ner när vattnet åkt tillbaka. HAHAH, lagom äckligt dock hahahha.

nu ska jag stänga ner datorn och försöka sova, ska upp 08.30 (turkistid) för att sedan äta frukost vid 09.
därefter blir det poolen sedan senare på kvällen ska vi ner till hamnen i alanya och gå på festgatan, där alla discon ligger, ska bli jäkligtkul men förmodar att jag kommer vara galet trött!

blir förmodligen ingen uppdatering imorgon, men ni vet ju anledningen! :)
(har gjort en del collage på bilder som vi tagit här nere så kommer lägga upp dom när jag kommer hem, på onsdag vid 19-tiden är det räknat att vi ska vara hemma)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0