händelsen jag först dömdes för.


jag kan fortfarande inte släppa det, jag frikändes!
i och med jag lovade er att berätta vad som hänt så tänkte jag att jag kunde passa på att göra det nu..

det var såhär att i februari förra året blev jag och två till bjudna på en fest i lomma vilket även några av mina andra vänner blev, men när vi väl kommer till festen så får inte dom komma in så jag och sanne går in på festen medan dom andra går till bussen för att åka hem. när jag och sanne sedan kommer in på festen så frågesatte vi varför dom inte fick komma in när dom var bjudna och då fick vi som svar att hon inte brydde sig i och med det inte var hon som hade festen osv. efter att vi sedan stått och pratat om det ett tag så "bröstar" hon mig så jag trillar in i dörren bakom mig så jag föser bort henne och menar på att hon inte ska göra om det, då börjar hon tjata på mig att jag ska slå henne, och gjorde jag inte det så var jag en fegis. när jag sedan förklarar för henne att hon inte ska trigga upp mig för att då skulle jag göra det så fortsatte hon att trigga upp mig så jag och sanne valde att gå därifrån men när jag vänder ryggen emot henne så drar hon tag i mig så jag vänder mig om och hon får min hand i huvudet.
när jag sedan kommit ut från dörren och sanne är påväg ut så klämmer ********* igen dörren så att sanne kläms och då häller ********* en öl över sanne, hur moget det nu än var? 

i tingsrätten dömdes jag för misshandel, min dom blev villkorlig i 2 år, dagsböter och ett skadestånd på 10.000.
naturligtvis överklagade jag för att jag inte tyckte domen blev rättvis så fallet togs upp i hovrätten.

väl uppe i hovrätten hade det blivit ett täcknisktfel i filmen som spelades in under rättegången så det fick bli 15 minuters paus för att domarna skulle besluta om vi skulle utgå från filmen eller om ********* skulle få berätta om vad som hände under kvällen.

15 minuter senare kallades vi in i sal 7 igen där fallet hölls, domarnas beslut var att hon skulle berätta om händelsen en i och med hon hade ljuget om det mesta så kom hon inte ihåg något så det fanns inte så mycket att utgå ifrån. när allting var klart fick jag besked att jag skulle få min dom den 31 maj.

den 31 maj vid 11-tiden skulle domen vara satt så att jag skulle ringa till hovrätten. jag vaknar till 10.50 och min första tanke var att jag ville somna om för att tiden inte skulle gå så sakta så det gjorde jag, vid 11.20 ringer min mobil, det är min advokat! så jag svarar och då frågar han om jag ringt hovrätten och fått reda på min dom, vilket jag inte hade så han berättade för mig att jag frikändes.

mina första tankar var typ, WHAT? att först ha fått den domen sedan frikännas.
sjuk skillnad liksom, men jag tackar och tog emot och hade gjort allt för att få se hennes reaktion. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0