en lång historia kort.

här kommer ännu ett lite djupare inlägg, måste dela med mig av lite tankar samtidigt som jag skrattar - ännu en gång ! för att dra en lång historia kort, vi stod varandra jättenära fram till du träffade din pojkvän {är naturligtvis glad för din/eran skull} men sen kommer vi till det där att glömma bort sina vänner och prioritera sin pojkvän som nr 1. visst fine, det är ens eget val men komigen? "bro´s before hoes", right? well well, sedan när det kommer till när du sen säger att du saknar mig, men när vi väl bestämmer är du med din pojkvän istället och säger "men jag glömde.." ja visst, du glömde. sen om man ska dra i den gången du ville ta ditt liv med både sprit och tabletter och jag kom ut till dig och såg dig ligga helt medvetslös, dina ögon rullade bakåt och det stank sprit och var fullt av tabletter överallt, då var det jag som stod bredvid dig och mina tårar rann, jag skakade och var så himla rädd för att förlora dig! men det har du väl också glömt nu? antar att det är enklare för dig än vad det är för mig som såg dig i det tillståndet, bilderna finns kvar och trots att du stod mig så nära och visste exakt vad jag gått igenom innan du gjorde som du gjorde så väljer du att försöka ta ditt liv. skitsamma, ska inte fördjupa mig i detta mer, tycker bara själva principen är rolig när jag nyligen såg att du blockerat mig på facebook, herregud! visst, facebook är facebook jag bryr mig verkligen inte! men allt som jag gjort för dig, och mamma som till och med ringde ambulansen innan jag åkte ut till dig den dagen du försökte ta ditt liv för att jag inte fick fram något ord för att jag fick panik och grät här hemma, inte ens ett tack har du sagt till mamma, det är väl det minsta man kan säga eller har jag fel? tss, patetiskt.

förstår egentligen inte varför jag lägger ner energi på att skriva det här, men jag är gärna den som skriver av mig och i och med det är min blogg så väljer jag själv vad jag ska skriva och inte.  och jag ber naturligtvis inte om era åsikter angående texten när jag som ovan skrev att en lång historia har gjorts kort. men kan med handen på hjärtat säga att jag anser inte att jag har gjort något fel då jag tog bort henne som vän efter att hon först anklagat mig för att jag skulle raggat på hennes ex, say what? det är enligt mig en oskriven regel att man inte rör sina vänners ex, fast det är kanske bara så enligt mig? men sen när jag påpekade vem jag skulle raggat på så fick jag som svar "skitsamma" ja, bara det säger väl en del. fine om man vill söka bråk {om man nu ligger på den nivån} men spela inte ett spel med någon som spelar spelet bättre än dig själv !! sen när man väl ser dig ute så passar det att kolla på en, men inte hälsa.  (ni som orkat läsa kanske tänker "men du kunde hälsat") men varför ska jag hälsa på en person som aldrig verkar ha tid för en och inte ens verkar ha tid att skicka iväg ett sms på ca 10 sek och fråga hur det är med en, sedan som jag skrev ovan glömmer bort eller rättare sagt skiter i att höra av sig när man bestämt att man ska träffas och gör annat istället. njä, det är inte det jag kallar vänskap faktiskt! eller ingen vänskap jag föredrar i alla fall.  jag har lärt mig vilka som är mina vänner och inte och mina äkta vänner håller jag nära. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0